Prikazi cijelu temu 14.10.2010 18:08
roza Van mreze
Super Moderator
Registrovan od:06.01.2009
Lokacija:Tuzla


Predmet:Re: Kako pomoci najmladjima
3.Brojanje do deset
Aktivnosti koje slijede pomoćiće vašem djetetu da:
Nauči brojeve od 1 do 10
Grupiše predmete
Izbroji predmete u grupama do 10 predmeta
Dok razvrstavaju predmete po grupama, djeca uočavaju razlike među njima. Djeca uvježbavaju brojanje kada broje koliko je predmeta u svakoj grupi. Uvijek imajte na umu da je djeci potrebno mnogo vježbanja!
Evo aktivnosti:
Odigrajte igru "Pecanje"
Učenje o brojevima je zabavno. Pokušajte odigrati ovu igru!
➤ Pomozite djetetu da izreže karte sa napisanim brojevima od 6 do 10 i karte sa tačkama (na kartama se nalazi od 6 do 10 tački kao što smo u ranijoj aktivnosti imali karte od 1 do 5).
➤ Izmiješajte karte sa brojevima od 1 do 5 i karte sa brojevima od 6 do 10.
➤ Svakom igraču dajte po četiri karte. Preostale karte okrenite licem nadole.
➤ Prvi igrač odabere jednu od svojih karata i pita drugog igrača da li ima kartu sa brojem koji je na njoj naznačen. Ukoliko drugi igrač ima tu kartu daje je prvom igraču. On obje karte okreće licem naviše i položi ih na sto. Ukoliko drugi igrač nema tu kartu, prvi igrač mora ići na "pecanje" i podiše sa talona jednu kartu.
Pobjednik je onaj ko prvi ostane bez ijedne karte u ruci (ko sakupi najviše parova karata)!
Prilagodite ovu igru tako da odgovara vašem djetetu
Ukoliko vaše dijete ne zna brojeve do 10, odigrajte više puta ovu igru sa kartama na kojima su brojevi od 1 do 5. Postepeno dodajte po jednu kartu sa novim brojem sve dok dijete ne upozna sve brojeve.
Ukoliko dijete s lakoćom prepoznaje brojeve od 1 do 10, u igru uvrstite i karte sa tačkama. Igrač mora sakupiti sve četiri karte (po dvije sa istim brojem tačaka i po dvije sa istim brojem) prije nego što ih složi kao parove i okrene licem naviše stavljajući ih na sto.
Šta pripada grupi? Šta ne pripada?
Pomozite svom djetetu da razvrsta predmete po boji, obliku i veličini.
➤ Stavite na sto 10 malih predmeta.
➤ Dogovorite se o "pravilu za razvrstavanje."
Na primjere: "Moje pravilo glasi: Samo predmeti crvene boje pripadaju ovoj grupi."
➤ Zatražite od djeteta da pokupi jedan predmet i odluči da li on pripada ili ne pripada toj grupi.
➤ Naizmjenice birajte predmete sve dok svaki predmet nije svrstan u odgovarajuću grupu.
➤ Prebrojte predmete u svakoj grupi. U kojoj grupi ima najviše predmeta?
➤ Služeći se istim predmetima ponovo odigrajte ovu igru. Dogovorite se o novom "pravilu za razvrstavanje."
Prilagodite ovu igru tako da odgovara vašem djetetu
Ukoliko dijete razvrstava predmete s poteškoćama, odigrajte više puta ovu igru sa istim predmetima.
Ukoliko dijete razvrstava predmete s lakoćom, poslužite se predmetima koji imaju po dvije karakteristike. Na primjer: igrajte se koristeći staru dugmad. Odaberite dva dugmeta koja imaju dvije zajedničke karakteristike (plave su boje i imaju četiri rupice). Stavite dugmad pred sebe. Pitajte: "Koje je pravilo za razvrstavanje?" Neka, zatim, dijete potraži drugu dugmad koja pripadaju ovoj grupi predmeta i neka kaže zbog čega ih tu svrstava.
Formiranje grupa od 6, 7, 8, 9, 10
Hajde da naučimo nešto o brojevima od 6 do 10.
➤ Dajte svom djetetu karte na kojima je naznačeno 6 do 10 tačaka i 10 zrna graha (ili nekih drugih malih predmeta).
➤ Zamolite dijete da stavi po jedno zrno graha na svaku od 6 tačaka karte sa 6 tačaka.
➤ Zatim upitajte dijete: "Koliko je zrna graha na toj karti?" (6)
➤ "Ako ovih šest zrna graha stavimo na kartu sa 10 tačaka, koliko zrna graha nedostaje?" (4)
➤ Ponovite služeći se svim kartama sa naznačenim tačkama.
Formiranje grupa do 10 predmeta
Dajte djetetu 6 zrna graha (ili nekih drugih malih predmeta). Zatim upitajte:
➤ Koliko grupa od po 2 zrna možete napraviti od 6 zrna graha? (3)
➤ Koliko grupa od po 3 zrna? (2)
➤ Koliko grupa od po 4 zrna? (1 i još 2 zrna preostaju)
➤ Koliko grupa od po 5 zrna? (1 i još 1 zrno preostaje)
➤ Koliko grupa od 6 zrna? (1)
Uvježbavajte ovu aktivnost koristeći 7, 8, 9, i 10 zrna graha.
Prilagodite ovu aktivnost tako da odgovara vašem djetetu
Ukoliko je za dijete teško formiranje grupa, neka vježba formirajući grupe od po 2 do 5 predmeta prije nego što počne raditi sa većim brojevima.
Ukoliko dijete s lakoćom formira grupe, pomozite mu da zapisuje ono što radi. Na primjer: stavite znak + kako biste pokazali kako je raščlanilo grupu od 7 zrna graha (2 + 2 + 2 + 1; 3 + 3 + 1; 4 + 3; 5 + 2; 6 + 1).

Bingo
Ova igra će djetetu pomoći da prepozna brojeve od 1 do 10. Za ovu igru potrebne su:
➤ Karte s brojevima od 1 do 10 ( za svaki broj napravite po dvije karte).
➤ Zbirka malih predmeta.
➤ Bingo tabla (mreža kvadrata u koje je ucrtan određeni broj različitih predmeta kao npr. primjer na slici)
Postupite na slijedeći način:
➤ Izmiješajte karte s brojevima i poslažite ih u špil.
➤ Prvi igrač uzima kartu i govori koji je broj naznačen na njoj i zatim postavlja kartu na sto okrenutu licem naviše.
➤ Ukoliko u svojoj bingo tabli igrač ima sliku predmeta čiji broj odgovara broju sa karte postavlja na taj kvadrat toliko malih predmeta.
➤ Igrači naizmjenično vuku karte sa špila.
➤ Pobjednik je onaj ko prvi prekrije svoju tablu!
Pomozite djetetu da shvati da neki kvadrati izgledaju drugačije mada se u njima nalazi isti broj predmeta. Mada su predmeti drugačije raspoređeni ipak se radi o istom broju predmeta!
Prilagodite ovu aktivnost tako da ona odgovara vašem djetetu
Ukoliko prebrojavanje predmeta u svakom kvadratu predstavlja poteškoću za dijete, omogućite mu da dodiruje svaki predmet dok ih prebrojava.
Ukoliko dijete prebrojava predmete s lakoćom, zamolite ga da u svaki kvadrat zapiše broj predmeta koji su nacrtani u tom kvadratu. Nastojte da napravite što više bingo tabli.
"Ne treba se stidjeti nikakvog posla, pa čak ni onog najprljavijeg; treba se stidjeti samo besposlenog života." - Tolstoj