Prikazi cijelu temu 14.10.2010 19:12
roza Van mreze
Super Moderator
Registrovan od:06.01.2009
Lokacija:Tuzla


Predmet:Re: Kako pomoci najmladjima
6.Uzorci i šare

Uzorak je šara koja se ponavlja. Na primjer, majica sa crnim/crvenim/crnim/crvenim prugama ima uzorak. Kada jednom uočiš uzorak znaš koje će boje biti slijedeća pruga. Važno je pokazati djeci kako da uočavaju uzorke u svakodnevnim životnim situacijama.
Vidim uzorak
Pokušajte sa djetetom odigrati ovu igru.
Pođite u šetnju. Možete li pronaći uzorke?
➤ Evo primjera: Koliko je ploča na trotoaru između uličnih svjetiljki? Da li je uvijek isti broj ploča? Ukoliko jeste, pronašli ste uzorak: dvije ploče, ulična svjetiljka, dvije ploče, ulična svjetiljka.
➤ Možete li pronaći uzorak u cvijetu?
➤ Možeš li pronaći uzorak na svojoj omiljenoj haljini ili majici?
Igra uzoraka
Za ovu igru vam je potrebno više dugmati različitih veličina.
➤ Napravite jednostavni uzorak. Na primjer: malo dugme, veliko dugme, malo dugme, veliko dugme.
➤ Može li vaše dijete opisati uzorak?
➤ Zamolite dijete da kopira uzorak nastavljajući da reda dugmad.
➤ Pokušajte ponovo. Ovog puta zamolite dijete da smisli uzorak i pokaže vam ga kako biste ponovili.
Prilagodite ovu aktivnost tako da odgovara vašem djetetu
Ukoliko ovo predstavlja poteškoću za vaše dijete, objasnite mu šta radite dok slažete dugmad po jednostavnom uzorku. Ponavljajte ovu igru sa uzorcima više puta.
Kada ova igra postane previše laka, smislite složenije uzorke služeći se i drugim osobinama predmeta: plavo dugme, smeđe dugme, sivo dugme, plavo dugme, smeđe dugme, sivo dugme i td. Ili, dva velika dugmeta, jedno malo dugme, i td.
Razgovor o uzorcima
Pokažite djetetu crtež sobe sa puno uzoraka.
Razgovarajte o tome šta je prikazano crtežom. Može li pronaći i opisati uzorke?
Evo nekih mjesta na kojima se mogu pronaći uzorci:
➤ Na odjeći.
➤ Na policama.
➤ Na stolu.
➤ Na zidovima.
➤ Na podu.
Zamolite dijete da osmisli i oboji vlastiti uzorak.
Crtamo rukavice:
Na jednom papiru nacrtajte konture rukavice „bez prstiju". Kopirajte crtež ili napravite dva ista. Ova aktivnost se radi u paru i to tako da svaki član para ima jedan (identičan) crtež rukavice. Zadatak je da ukrasite rukavicu ali tako da prvu šaru pravi jedna osoba iz para (trebaju vam flomasteri ili drvene bojice). Druga osoba strpljivo čeka i dužna je da ponovi istu šaru istim flomasterom (ne samo istom bojom, nego baš tim istim flomasterom). Sada druga osoba zadaje šaru i tako ukrug dok rukavica nije gotova. Neka se parovi potpišu a rukavice zalijepite na zid ili frižider. Ova aktivnost potiče učenje matematike, ali i uči djecu da čekaju na red i razvijaju samokontrolu, te da sarađuju sa drugima.

7.Oblici
"Ne treba se stidjeti nikakvog posla, pa čak ni onog najprljavijeg; treba se stidjeti samo besposlenog života." - Tolstoj